Elżbieta Goleń
- 08.05.2020r.
Fizyka
Klasa 7
Temat: Co to jest gęstość?
Proszę o:
1. przeczytanie tematu ze str. 200 - 202 z podręcznika
2. zapisanie w zeszycie notatki, w której podacie:
a) co to jest gęstość
b) wzór na gęstość
c) jednostki gęstości
3. rozwiązanie zadań z zeszytu ćwiczeń ze str. 101, 102
Zadania sprawdzę na lekcji w środę.
Jeśli ktoś będzie miał jakieś pytania czy trudności to niech pisze do mnie lub możemy porozmawiać na Skype.
Miłej nauki.
Fizyka
Klasa 8
Lekcja przez Skype
Temat: Konstruowanie obrazów tworzonych przez soczewkę rozpraszającą.
1. Omówienie w jaki sposób konstruuje się obrazy tworzone przez soczewki rozpraszające.
2. Konstruowanie obrazów tworzonych przez soczewki rozpraszające.
3. Rozwiązanie zad. 4, 5 i 6 str. 96, 97 z zeszytu ćwiczeń
4. Praca domowa
Zad. 1, 2, 4. str. 101 z podręcznika
- 06. 05. 2020
Fizyka
Klasa 7
Lekcja przez Skype
Temat: Wyznaczanie objętości.
1. Omówienie tematu ze str. 196 z podręcznika
2. Rozwiązywanie zadań z ze zeszytu ćwiczeń ze str. 98 - 99
3. Praca domowa
Zad. 1, 2, 3 str. 198-199 z podręcznika
Fizyka
Klasa 8
Nasz dzisiejszy temat jest 2 - godzinny.
Temat: Obrazy tworzone przez soczewkę rozpraszającą.
Proszę o:
1. przeczytanie tematu z podręcznika ze str. 189
2. rozwiązanie zadań z zeszytu ćwiczeń ze str. 95
Proszę o rozwiązanie zadań do czwartku, czyli do 7 maja, bo w piątek mamy kolejną lekcję.
Pamiętajcie i stosujcie wiadomości z podsumowania ze str.191 z podręcznika.
One ułatwią Wam pracę.
Jeśli ktoś będzie maił jakieś pytania czy trudności to niech pisze lub porozmawiamy o tym na lekcji w piątek.
Miłej nauki
- 29.04.2020r.
Fizyka
Klasa 7
Lekcja przez Skype
Temat: Sprawdzian wiadomości z działu " Cząsteczki i ciepło".
Powodzenia
29.04.2020r.
Fizyka, klasa 8
Temat: Oglądamy film.
Proszę o:
1. przeczytanie tematu ze strony 253 - 259 z podręcznika
2. rozwiązanie z tego tematu w zeszycie zadań ze strony
docwiczenia.pl po wpisaniu hasła - T8YQEH
Proszę, aby wyznaczeni uczniowie przesłali mi zadania do wtorku, czyli do 5 maja.
Kolejne materiały prześlę w środę.
Miłej nauki
- 24. 04. 2020
Klasa 7
Fizyka
Temat: Podsumowanie wiadomości z działu " Cząsteczki i ciepło".
Proszę o rozwiązanie podanej karty pracy, aby lepiej przygotować się do sprawdzianu.
Karta pracy
http://zpowiazownica.staszow.pl/uploads/pliki/Dokumenty/NewFolder/24.04.2020-fizyka.kl.7.pdf
Proszę o przesłanie mi rozwiązanej karty pracy do poniedziałku, czyli do 27 kwietnia.
24.04.2020r.
Fizyka
Klasa 8
Lekcja przez Skype
Temat: Słuchamy muzyki.
1. Podanie znanych źródeł dźwięku.
2. Wyjaśnienie jak jest zbudowany i do czego służy głośnik.
3. Wyjaśnienie jak jest zbudowany i do czego służy mikrofon.
4. Omówienie sposobów zapisywania dźwięków.
5. Omówienie sposobów przesyłania dźwięków.
Praca domowa
Zad. 1, 2, 3, 4. str. 152 z podręcznika
(Proszę przesłać mi pracę domową do wtorku, czyli do 28 kwietnia )
Jeśli będziecie mieli jakieś pytania czy trudności piszcie do mnie lub możemy porozmawiać na Skype.
Proszę o uzupełnienie zaległości.
Kolejne materiały prześlę w środę.
Miłej nauki.
- 22.04.2020r.
Fizyka
Klasa 7
Lekcja przez Skype
Temat: Utrwalenie wiadomości z działu " Cząsteczki i ciepło".
1. Wspólne rozwiązywanie testów ( 1, 2, 3) powtórzeniowych z podręcznika.
Klasa 8
Temat: Gotujemy obiad - projekt.
Proszę o:
1. przeczytanie tematu ze strony 236 - 238 z podręcznika
2.wypisanie do zeszytu jakie urządzenia są stosowane do gotowania potraw
3. rozwiązanie z tego tematu w zeszycie zad. 1 i 2 ze strony
docwiczenia.pl po wpisaniu hasła - T8YQEH
Zad. 3 i 4 z tej strony z tego tematu dla chętnych.
(Jeśli macie taką możliwość to wydrukujcie sobie te zadania, a jeśli nie możecie to
przepiszcie do zeszytu rozwiązania)
Proszę to zrobić do czwartku, czyli do 23 kwietnia, bo w piątek mamy lekcję przez Skype.
Miłej nauki
-
17.04.2020r.
Fizyka
Klasa 8
Lekcja przez Skype
Temat: U lekarza.
1. Wyjaśnienie i omówienie na czym polegają najczęściej wykonywane badania.
2. Ukazanie pozytywnych i negatywnych stron wykonywanych badań.
3. Rozwiązanie zadań z tego tematu ze strony - docwiczenia.pl po wpisaniu hasła - T8YQEH
(Proszę o przesłanie mi zadań do wtorku, tj. do 21 kwietnia)
17.04.2020r.Fizyka
Klasa 7
Lekcja przez Skype
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu " Cząsteczki i ciepło".
1. Wspólne omówienie i przeanalizowanie materiału z przerobionego działu.
2. Rozwiązanie testu powtórzeniowego z zeszytu ćwiczeń ze strony 96.
-
15.04.2020r.
Fizyka
Klasa 7
Temat: Ciepło właściwe - rozwiązywanie zadań.
KLIKNIJCIE TUTAJ ⇒ http://zpowiazownica.staszow.pl/uploads/pliki/Dokumenty/NewFolder/15.04.2020%20-%20Fizyka%20kl%207.pdf a wyświetli się cała lekcja
15.04.2020r.
Fizyka
klasa 8
Temat: Zastosowania fizyki w życiu - sport.
Proszę o:
1. przeczytanie tematu ze str. 246 - 248 z podręcznika
2. rozwiązanie zadań dotyczących sportu ( str. 9 - 11) pobranych ze strony - docwiczenia.pl
hasło - T8YQEH
Jeśli macie możliwość wydrukujcie sobie te zadania i po rozwiązaniu wklejcie do zeszytu,
a jeśli ktoś nie ma takiej możliwości to proszę zapisać w zeszycie rozwiązania.Proszę o rozwiązanie tych zadań do 16 kwietnia, bo w piątek podam Wam następne materiały.
Jeśli będziecie mieli jakieś pytania czy trudności to piszcie do mnie lub jeśli chcecie możemy porozmawiać na Skype.
Uczniowie, którzy mają zaległości proszę, aby je uzupełnili do piątku, czyli do 17 kwietnia.
Miłej nauki.
-
08.04.2020r.
KLASA VII
Fizyka
Temat: Wyznaczanie ciepła właściwego wody.
Proszę o:
1. przeczytanie tego fragmentu tematu ze str.168, który dotyczy ciepła właściwego wody
2. zapoznanie się materiałami na podanych stronach:
https://www.youtube.com/watch?v=7w-eTbnnlvw
https://www.youtube.com/watch?v=R8z_gK2J4js
3. zapisanie w zeszycie notatki, w której podanie:
a) materiały potrzebne do wyznaczenia ciepła właściwego wody
b) czynności, jakie zależy wykonać, aby wyznaczyć ciepło właściwe wody
( zapiszcie w punktach)Jeśli ktoś chce sobie utrwalić dokładnie temat może skorzystać jeszcze ze strony
Proszę o zapisanie notatki do następnej lekcji.
Kolejne materiały prześlę w środę.Miłej nauki.
-
03.04.2020r.
Fizyka
Klasa 8
Temat: Złamanie światła - utrwalenie.
Proszę o:
1. utrwalenie sobie wiadomości z tematu ze str. 174 z podręcznika
2. rozwiązanie karty pracy
Termin rozwiązania karty pracy do 7 kwietnia, czyli do wtorku.Jeśli ktoś będzie miał jakieś trudności to może do mnie napisać lub możemy porozmawiać przez Skype.
Uczniowie, którzy mają jeszcze zaległości proszę, aby je uzupełnili jak najszybciej.
Kolejne materiały prześlę w środę.
Miłej nauki.
http://zpowiazownica.staszow.pl/uploads/pliki/Dokumenty/NewFolder/03.04.2020-Fizyka%20kl%208.pdf
-
Fizyka
Klasa 7
Temat: Ciepło właściwe.
Proszę o:
1. przeczytanie tematu ze str. 168 - 171 z podręcznika
2. wejście na stronę - https://www.youtube.com/watch?v=AGgZ9E48xjs
W filmie macie przedstawione najważniejsze informacje z dzisiejszych zajęć
3. zapisanie w zeszycie notatki, w której podacie:
a) co to jest ciepło właściwe
b) wzór na ciepło właściwe
c) wzór na ilość dostarczonej energii ciału
( Pisząc notatkę skorzystajcie z filmu i z książki)
4. rozwiązanie zadania 1 i 2 ze str. 86 z zeszytu ćwiczeń
Termin rozwiązania zadań do 7 kwietnia, czyli do wtorku.Jeśli ktoś będzie miał jakieś trudności to może do mnie napisać lub możemy porozmawiać przez Skype.
Uczniowie, którzy mają zaległości proszę, aby je uzupełnili jak najszybciej.
Kolejne materiały prześlę w środę.
Miłej pracy.
KLASA VIII
Temat: Czas na deser - projekt.
Proszę o:
1. zaplanowanie jaki smakołyk ( np. ciasto, babeczki, ciasteczka lub coś jeszcze innego)
zrobicie na Święta Wielkanocne
2. zrobienie tego deseru samemu lub pomagając osobie dorosłej ( zachowajcie ostrożność
używając urządzeń elektrycznych - przypomnijcie sobie zasady bezpieczeństwa)
3. zjedzenie tych słodkości w święta razem z najbliższą rodzinąJak macie udokumentować swój projekt:
1. Przepis na deser ( zapisać w zeszycie lub wkleić ) - zrobić zdjęcie
2. Lista użytych sprzętów ( zapisać w zeszycie ) - zrobić zdjęcie
3. Zdjęcie Wasze z tym smakołykiem (jeśli się wstydzicie wystarczy zdjęcie tylko smakołyka)Proszę o przesłanie mi 3 zdjęć do środy, czyli do 15 kwietnia.
Kolejne materiały prześlę w środę.
Miłej pracy.
Smacznego!
-
01.04.2020
Fizyka, klasa VII
Temat: Parowanie i skraplanie.
Proszę o:
1. przeczytanie tematu ze str. 186 - 188 z podręcznika
2. przypomnienie sobie na czym polega parowanie i skraplanie
3. dokładne przeanalizowanie i zapamiętanie wiadomości z podsumowania
4. rozwiązanie z zeszytu ćwiczeń zadań 1, 2, 3 ze str. 94-95.
( Proszę o przesłanie zdjęć rozwiązanych zadań na mój adres e - mail
do czwartku, tj. 02.04.2020 r.)Wejdźcie sobie na tą stronę, to ułatwi Wam zrozumienie tematu: https://www.youtube.com/watch?v=RmsMWqG0abM
O parowania i skraplania jest w drugiej części filmu.Jeśli będziecie mieli jakieś pytania to piszcie do mnie. Chętnie pomogę.
Kolejne materiały prześlę w piątek.
Uzupełnijcie zaległości z poprzednich zajęć.
Miłej pracy.
-
27.03.2020 r. klasa VII
Fizyka
Temat: Topnienie i parowanie.
Proszę o:
1. przeczytanie tematu ze str. 183 - 185 z podręcznika
2. przypomnienie sobie na czym polega topnienie i krzepnięcie
3. dokładne przeanalizowanie i zapamiętanie wiadomości z podsumowania
4. rozwiązanie z zeszytu ćwiczeń zadań 1, 2, 3 ze str. 92-93.
( Proszę o przesłanie zdjęć rozwiązanych zadań na mój adres e - mail
do wtorku, tj. 31.03.2020 r.)Wejdźcie sobie na tą stronę, to ułatwi Wam zrozumienie tematu: https://www.youtube.com/watch?v=RmsMWqG0abM
Jeśli będziecie mieli jakieś pytania to piszcie do mnie. Chętnie pomogę.
Kolejne materiały prześlę w środę.
Miłej pracy.
27.03.2020r. klasa VIII
Fizyka
Sprawdziłam kartkówkę i doszłam do wniosku, że musimy sobie pewne treści jeszcze utrwalić. W związku z tym zajmiemy się tym w najbliższym czasie.
Temat: Powstawanie cienia i półcienia - zajęcia doświadczalne.
Proszę o:
1. utrwalenie sobie jak powstaje cień i półcień
2. nagranie krótkiego filmiku pt: "Powstawanie cienia i półcienia"
Co powinien zawierać filmik:
a) potrzebne przedmioty
b) otrzymany cień
c) otrzymany półcień
d) wyjaśnienia w jaki sposób powstaje cień i półcień
Filmiki proszę o przesłanie do wtorku, tj. do 31.03.2020 r.Pamiętajcie mój e-mail: 1golenelzbieta@gmail.com
Pamiętajcie, aby filmik był krótki, abyście nie mieli problemów z jego przesłaniem.
Jeśli ktoś będzie miał jakieś pytania lub trudności to proszę do mnie pisać.
Kolejne materiały prześlę w środę.
Miłej i owocnej pracy.
- 25.03.2020
Klasa 7
Temat: Konwekcja i promieniowanie.
Proszę o:
1. przeczytanie tematu ze str. 180 -182 z podręcznika
2. zapisanie w zeszycie notatki, która będzie zawierała:
a) co to jest konwekcja ( na czym polega)
b) co to jest promieniowanie ( na czym polega)
c) porównanie poznanych sposobów ( 3) przekazywania ciepła
3. rozwiązanie zadań z zeszytu ćwiczeń ze str.91
( Proszę o przesłanie mi zdjęcia tych zadań do czwartku, tj. 26.03.2020 r.)
Mój e-mail: 1golenelzbieta@gmail.com
Wejdźcie sobie na tą stronę, bo ułatwi Wam pracę i jeszcze utrwalicie sobie poprzedni temat:
https://www.youtube.com/watch?v=jMFDMU1GSe4
Jeśli będziecie mieli jakieś pytania to piszcie do mnie.
Miłej pracy.
Klasa 8
Temat: Konstruowanie obrazów tworzonych przez soczewkę skupiającą - utrwalenie.
Proszę o :
1. utrwalenie sobie konstruowania obrazów przez soczewkę skupiającą ( 5 przypadków)
i określania cech otrzymanych obrazów
2. przesłanie mi zdjęć na mój e-mail (1golenelzbieta@gmail.com) rozwiązanego zadania
z zajęć poprzednich ( z dnia 20.03. 2020 r.), w którym to mieliście skonstruować te obrazy
do czwartku, tj. do 26.03.2020 r.
Jeśli będziecie mieli jakieś trudności to piszcie do mnie.
Miłej pracy.
- 20.03.2020
Klasa 7
Zmienię trochę kolejność tematów, aby było Wam łatwiej.
Temat: Przewodnictwo cieplne.
Proszę o:
1. przeczytanie tematu ze str.176 - 179
2. zapisanie w zeszycie notatki, która będzie zawierała:
a) kiedy zachodzi i na czym polega przewodnictwo cieplne
b) co to są przewodniki i wymienić przykłady (3)
c) co to są izolatory i wymienić przykłady (3)
d) co to jest izolacja cieplna i w jakim celu się ją stosuje
3. rozwiązanie zadań z zeszytu ćwiczeń ze str. 89-90 ( 3 zadania)
Pamiętajcie, że kiedy proszę Was o przeczytanie tematu, to powinniście się go nauczyć.
Jeśli będziecie mieli jakieś problemy to piszcie do mnie na adres:
1golenelzbieta@gmail.com
Miłej pracy.
klasa VIII
Temat: Konstruowanie obrazów tworzonych przez soczewkę skupiającą - ćwiczenia.
Proszę o:
1. rozwiązanie w zeszycie podanego niżej zadania
Zad. Skonstruuj obraz za pomocą soczewki skupiającej przedmiotu ( strzałki o długości
1 cm) znajdującego się w różnych odległościach (x) od soczewki dla:
a) x > 2f
b) x = 2f
c) f < x < 2f
d) x = f
e) x < f
Określ cechy powstałego obrazy.
Podaję Wam adresy stron:
https://www.youtube.com/watch?v=ODLGnvTGVxg
https://www.youtube.com/watch?v=sQDUlBKTBD0
Myślę, że pomogą Wam w rozwiązaniu zadania.
Jeśli będziecie mieli jednak jakieś problemy to piszcie do mnie na adres:
1golenelzbieta@gmail.com
Miłej pracy.
- 17.03.2020
Fizyka, klasa VII
Temat: Temperatura a energia.
Proszę o:
1. przeczytanie tematu ze str. 163 - 166 z podręcznika
2. zapisanie do zeszytu podanej niżej notatki
Wzory na przeliczanie temperatury
1. na skalę Celsjusza
t = T - 273
t - temperatura w skali Celsjusza
T - temperatura w skali Kelvina
2. na skalę Kelvina
T = t + 273
3. na skalę Fahrenheita
tF = 9/5*t + 32
Przykłady:
a) 50oC - ile to kelwinów
T = t + 273
T = (50+273)K = 323K
b) -20oC - ile to kelwinów
T = t + 273
T = ( -20+273)K = 253K
c) 100K - ile to stopni Celsjusza
t = T - 273
t = (100-273)oC = -173oC
d) 20 - ile to stopni Fahrenheita
tF = 9/5*t + 32
tF = (9/5 *20+ 32)oF = 68oF
3. rozwiązanie w zeszycie podanego zadania
Zad. Zamień podane temperatury:
a) 100oC na Kelviny
b) 50oC na stopnie Fahrenheita
c) 350K na stopnie Celsjusza
4. rozwiązanie zadań z zeszytu ćwiczeń ze str.82-84
Zeszyt i zeszyt ćwiczeń sprawdzę po powrocie
Fizyka, klasa VIII
Temat: Konstruowanie obrazów tworzonych przez soczewkę skupiającą.
Proszę o:
1. przeczytanie dokładne tematu z podręcznika ze str. 186
2. rozwiązanie zadań z zeszytu ćwiczeń ze str. 91-94
Pamiętajcie i stosujcie wiadomości z podsumowania ze str.187 z podręcznika. One ułatwią Wam pracę.
Tak jak mówiłam z każdego końca przedmiotu rysujcie tylko po dwa promienie.
Podaję Wam jeszcze adres strony, na której są właśnie informacje o soczewkach i obrazach jakie tworzą . Skupcie się tylko na soczewkach skupiających.
https://epodreczniki.pl/a/konstrukcja-obrazow-powstajacych-przy-uzyciu-soczewek/DpTCQujkZ