Justyna Gawlik
- 4 - 8. 05. 2020
http://zpowiazownica.staszow.pl/uploads/pliki/Dokumenty/NewFolder/Zer%C3%B3wka%2004-08.05.2020r..pdf
- 27 30. 04. 2020
http://zpowiazownica.staszow.pl/uploads/pliki/Dokumenty/NewFolder/Zer%C3%B3wka%2027-30.04.2020r.pdf
- 20 - 24. 04. 2020
http://zpowiazownica.staszow.pl/uploads/pliki/Dokumenty/NewFolder/Zer%C3%B3wka%2020-24.04.2020.pdf
- 14 - 17. 04.2020
http://zpowiazownica.staszow.pl/uploads/pliki/Dokumenty/NewFolder/Zer%C3%B3wka%2014-17.04.2020..pdf
- 06.-.10.04.2020
http://zpowiazownica.staszow.pl/uploads/pliki/Dokumenty/NewFolder/Zer%C3%B3wka%206-10.04.2020.pdf
- 30.30.-.03.04.2020
http://zpowiazownica.staszow.pl/uploads/pliki/Dokumenty/NewFolder/Zer%C3%B3wka%2030.03.-03.04..pdf
- 26 - 27.03.2020
Informacje w linku:
http://zpowiazownica.staszow.pl/uploads/pliki/Dokumenty/NewFolder/Zer%C3%B3wka%2026-27.03.2020..pdf
- 25.03.2020
http://zpowiazownica.staszow.pl/uploads/pliki/Dokumenty/NewFolder/zerowka_25.03.pdf
- 24.03.2020
Dzień dobry :)
Podaję kolejne propozycje do wykorzystania w domu:
Temat: Wiosenka, wiosenka w konwaliowych sukienkach
1. Wiosenna pobudka – zestaw zabaw do wykorzystania każdego dnia
Powitanie kwiatów – zabawa z elementem klęku wyprostnego i siadu klęcznego.
Dzieci przechodzą do siadu klęcznego. Zamykają w obu dłoniach zwiniętą apaszkę, tworząc pączek kwiatka. Wolniutko rozchylają dłonie tak, aby apaszka powoli się rozwijała jak kwiat. Kiedy kwiat się rozwinie, przechodzą do klęku wyprostnego, chwytają apaszkę palcami obu rąk pośrodku i machają do słoneczka – kwiaty witają się ze słońcem. Zabawa nabierze nastrojowego charakteru, jeśli będzie przebiegać z towarzyszeniem muzyki, np. „Taniec w zaczarowanym gaju”. Link poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=JIKBWUWSGtg
Ptasie powroty – zabawy z elementami wymachów rąk i skłonów bocznych.
Przedszkolaki w pozycji stojącej, wymachując rękami i pochylając się na boki, naśladują przylot ptaków. Zabawa odbywa się z towarzyszeniem muzyki „Lot trzmiela” Mikołaja Rimskiego- Korsakowa. Utwór można regulować jeśli chodzi o głośność: najpierw cicho, stopniowo coraz głośniej i ponownie ciszej. Dzieci odpowiednio do natężenia dźwięku wykonują ruchy rękami i całym ciałem. Najpierw spokojnie i delikatnie, kiedy muzyka staje się głośniejsza- szybciej, intensywniej, radośniej, kiedy cichnie – zwalniają, uspokajają gesty. Gdy muzyka całkowicie ucichnie, opuszczają skrzydełka, odpoczywają – ręce wzdłuż ciała. Link do utworu poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=ePsPJYDVGCU
Wiosna śpiocha- zabawa odprężająca, rozciągająca.
Na tle spokojnej muzyki, np. „Marzenia miłosnego” Franciszka Liszta, opowiadamy dzieciom:
Wyobraźcie sobie, że jesteście zwierzątkiem, które zwinięte w kłębek zapadło w zimowy sen i śnią mu się piękne sny. Nadeszła wiosna. Słońce świeci coraz mocniej, nie ma już śniegu, a na drzewach rozwijają się pierwsze liście. Powoli się budzicie i przewracacie na plecy. Otwieracie zaspane oczy, powieki są jeszcze ciężkie po długim śnie. Wolno wyciągacie do góry prawą rękę, lewą rękę, potem prawą i lewą nogę. Klękacie i wyciągacie do tyłu prawą nogę, potem lewą nogę, a potem prawą i lewą rękę. Jesteście gotowi do pierwszego wiosennego spaceru na czterech łapach. Oglądacie wiosenną przyrodę… Po spacerze, zmęczeni, kładziecie się na plecach i przeciągacie, wyciągacie jak najdalej nogi i ręce. Wreszcie kładziecie się wygodnie, rozluźnieni, weseli i odpoczywacie po pierwszym wiosennym dniu.
Dzieci ruchem ilustrują opowieść.
https://www.youtube.com/watch?v=UY_HjCwU2EU
2. Wiosenna wyliczanka
Fiku-miku, w stawie pływa żab bez liku – ćwiczenia słuchu fonematycznego
Zabawa z wyliczanką:
Fiku-miku, fiku-miku,
w stawie pływa żab bez liku.
Jak ta żaba się nazywa, która kraulem pływa?
Dziecko zaprasza do zabawy dowolną osobę. Mówiąc wyliczankę wskazuje raz na siebie raz na wybraną osobę.
Osoba na, którą wypadło ostatnie słowo wyliczanki, podaje wymyślone przez siebie imię żabki. Wyliczający wymienia kolejne głoski tego imienia, traktując je jako dalszy ciąg wyliczanki. Osoba, na którą wypadnie ostatnia głoska staje się wyliczającym. Zabawę można powtórzyć kilka razy. Jeśli dziecko ma problem z głoskowaniem wyliczamy razem z nim.
3.Oglądamy film o wiośnie i tworzymy dowolną pracę plastyczną pt. „Wiosna, wiosenka w konwaliowych sukienkach:
https://www.youtube.com/watch?v=b6K4yDMGe1w
Po obejrzeniu filmu dzieci wymieniają zwiastuny wiosny i wykonują dowolną pracę plastyczną pt. "Wiosna, wiosenka w konwaliowych sukienkach".
Pomysły do wykorzystania i dowolnej modyfikacji.
https://ekodziecko.com/majowe-konwalie
https://www.youtube.com/watch?v=HwlXsmzL71Y&feature=emb_title
Udanej zabawy
:)
- 23.03.2020
W związku z czasowym ograniczeniem funkcjonowania szkół i przedszkoli na skutek zagrożenia epidemiologicznego, zgodnie z zaleceniami do 10 kwietnia będziemy realizować kształcenie na odległość. W przypadku dzieci w wieku przedszkolnym będzie to wymagać dużej mobilizacji i wsparcia ze strony Rodziców. Codziennie za pośrednictwem szkolnej strony będę informować Państwa o dostępnych materiałach oraz możliwych formach i sposobach ich realizacji przez dziecko w domu. Materiał będzie dostosowany zarówno do potrzeb, jak i możliwości dzieci.
W tym tygodniu realizujemy krąg tematyczny "Wiosna w parku i w ogrodzie".
Poniedziałek
Temat: Witaj, wiosno!
1. Jakie to słowo?- załącznik nr 1
Zadaniem przedszkolaków jest podzielenie nazw obrazków na głoski, wybranie z każdego słowa głoski, którą wskazuje cyfra i zapisanie samodzielnie lub z pomocą odpowiadającej jej litery. Litery zapisywane są zgodnie z kolejnością obrazków. Potem dzieci odczytują (bądź podejmują próbę odczytania) hasło: „wiosna” i wyjaśniają, co to takiego (pora roku, która przychodzi po zimie).
2. Osłuchanie z wierszem "Przyjście wiosny" Jana Brzechwy.
https://www.youtube.com/watch?v=IK7I3VNDCBk
Po wysłuchaniu utworu dzieci opowiadają, o czym był wiersz i jakie było zakończenie tej historii. Następnie spoglądając na rozkładówkę w „Kartach pracy” str.66-67 lub z pamięci starają się wymienić pojazdy, o których była mowa w wierszu. Po kilkukrotnym osłuchaniu z wierszem podają także ile pojazdów proponowały zwierzęta, w jakiej kolejności występowały oraz nazywają wymienione w wierszu zwierzęta i ptaki, które rozmawiały o wiośnie. Dzieci, które mają w domu książeczki wykonują ćwiczenia z kart pracy 66-67. Jeżeli byłoby to zbyt trudne – mogą numerować w trakcie słuchania wiersza.
Tekst do recytacji ( do utrwalania przez cały tydzień):
Jan Brzechwa
„PRZYJŚCIE WIOSNY”
Naplotkowała sosna,
Że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
- przyjedzie pewnie furą...
jeż się najeżył srodze:
- raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: - Ja nie wierzę
Przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął:
Wiem coś o tym,
Przyleci samolotem.
Skąd znowu-
Rzekła sroka -
Ja z niej nie spuszczam oka
I w zeszłym roku w maju
Widziałam ją w tramwaju
Nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem!
A ja wam tu dowiodę,
Że właśnie samochodem.
Nieprawda, bo w karecie!
W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Ze płynie własną łódką!
A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiaty za nią spieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią:
Witaj wiosno!
3. Obejrzyj film i dowiedz się, gdzie krasnale szukały wiosny.
http://repozytorium.fn.org.pl/?q=pl/node/8351
Po obejrzeniu dzieci opowiadają, o czym był film i gdzie krasnale szukały wiosny. Opowiadają jakie było zakończenie i co się mogło wydarzyć potem.
4. Wiosenne muzykowanie
Wraz z nadejściem wiosny przyroda budzi się do życia. Nie tylko to obserwujemy, ale też słyszymy. Przedszkolaki podają propozycje, jakimi dźwiękami gra dla nas wiosna, np. kumkanie żab, klekot bocianów, świergot ptaków, szumiący wiaterek, uderzanie kropelek wiosennego deszczu o parasol, kapanie wody z topniejących sopli, łopot ptasich skrzydeł, kukanie kukułki, itp.
Dzieci podają pomysły, jak możemy zagrać np. klekot bociana, świergot ptaków, itd. Następnie próbują muzycznie zilustrować odgłosy wiosny.
5. Przypomnienie piosenki „Maszeruje wiosna” https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY&list=PLo_XHxymHHYGhhNe9JYTNmz4zeGodWDFw&index=3
6. Wykonanie portretu „WIOSNY”.
Dla chętnych dzieci do utrwalenia w zeszytach litera „w”, „W”.
Pozdrawiam Justyna Gawlik