Zespół Placówek Oświatowych w Wiązownicy Dużej

Wiązownica Duża 135, 28-200 Staszów

tel. 15 866 6107 fax 15 866 6107

pspwd@poczta.fm

Małgorzata Nowińska

  • 13 - 14. 04. 2021

    * przedszkole

https://drive.google.com/file/d/1uTW_leP7QOcbXcN1bzEDw3QmGwt07lea/view?usp=sharing


* logopedia

https://drive.google.com/file/d/1OXgYiiKQZj--8G1mTcXFdrzFlZKY7KwF/view?usp=sharing



  • 07.04.2021


    * logopedia

https://drive.google.com/file/d/1K1KayzAFsuVsUoWawgnOu-SHUZzir7te/view?usp=sharing


* Przedszkole

https://drive.google.com/file/d/1IiiqgxyObFHg1fLc8BT1H_qIpcfZmGJY/view?usp=sharing




https://drive.google.com/file/d/1ltNd49UxuyQjrBS_ifaDaDgJeKTSPJNK/view?usp=sharing




WF
http://zpowiazownica.staszow.pl/uploads/pliki/Dokumenty/NewFolder/W-f%20kl.%20I-III%2004.05.-skonwertowany.pdf


Zajęcia korekcyjno - kompensacyjno
http://zpowiazownica.staszow.pl/uploads/pliki/Dokumenty/NewFolder/04.05.2020%20r.%20zaj.%20kor.%20kom.-skonwertowany.pdf


W poniższym linku piosenka "Urodziny lwa" (w powyższym pliku PDF piosenka niestety się nie otwiera)

http://zpowiazownica.staszow.pl/uploads/pliki/Dokumenty/NewFolder/20200426_175837_Normalny-2-1.m4a


WF

http://zpowiazownica.staszow.pl/uploads/pliki/Dokumenty/NewFolder/Wychowanie%20fizyczne%20klasy%20I%2C%20II%2C%20III-skonwertowany.pdf


Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne

http://zpowiazownica.staszow.pl/uploads/pliki/Dokumenty/NewFolder/Zaj%C4%99cia%20korekcyjno%20-%20kompensacyjne-skonwertowany.pdf






Utrwalenie słów piosenki „Słońce jest w puzonie”, podręcznik str. 44.
Utwory do gry na flecie „Mało nas”, „Wyszły w pole kurki trzy” – przypomnienie dla osób, które nie grały na ocenę.

  • 27.03.2020 r. KLASA III edukacja muzyczna


Temat: Nauka piosenki „Nutki – filutki”. Utrwalenie graficznych znaków muzycznych. Poznanie sylwetek współczesnych niepełnosprawnych artystów. Nauka piosenki, podręcznik str. 60; Uzupełnijcie symbole i nazwy muzyczne - ćwiczenie 2 str. 61 oraz ćw. 3 str. 62 zgodnie z poleceniem.

  • 16-27.03.2020 r.

Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne klasy III, V – VIII
Pisownia wyrazów z „rz” po spółgłoskach e-podręczniki c.d. Ćwiczenia grafomotoryczne klasy I – VIII

  • 16-27.03.2020 r.

Przedszkole, klasa „O” oraz uczniowie klas I - III (zaj. Kor. Kom.)
Karty pracy dla 3,4,5 latka, przedszkolaków i uczniów do druku za darmo. https://eduzabawy.com/karty_pracy/
Nauka pisania liter i cyfr po śladzie:
generator kart pracy do druku
https://eduzabawy.com/generatory/pisanie-po-sladzie/?fbclid=IwAR2n01V2ql1QhCJhsEPtufSadi7EWPDzFi8zyGXZQulTAHMNzLlxqImQylk

Grafomotoryka
https://www.google.com/search?rlz=1C1PRFC_enPL661PL661&q=grafomotoryka&tbm=isch&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwjys6Oh8K7oAhUQDewKHch1BywQsAR6BAgKEAE&biw=1366&bih=625

  • 16-27.03.2020 r.

Wychowanie fizyczne dla klas I-III
https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=VNtWgtAf8Pc

Zbiór ćwiczeń logopedycznych do pracy w domu.
Wady wymowy powodują szereg problemów w komunikacji, co ma negatywne znaczenie dla funkcjonowania dziecka w społeczeństwie. Terapia logopedyczna ma więc niwelować wszelkie nieprawidłowości językowe a tym samym pomóc dziecku w integracji z rówieśnikami.
1. Kluczowym jest, dbanie o atmosferę w jakiej odbywają się ćwiczenia.
2. Ćwiczenia muszą być krótkie aby nie znudziły dziecka.
3. Ćwiczenia powinny być dobrą zabawą.
4. Należy je wpleść w zwykłe czynności dnia codziennego.
5. Nigdy nienależny dziecka zmuszać i poprawiać aby go nie zniechęcić. Dzieci uczą się poprzez naśladownictwo tego, co słyszą i widzą, więc w zupełności wystarczy, kiedy podczas powtarzania rodzice będą mówili poprawnie. Oznacza to, że nie potrzeba dodatkowych komunikatów typu: „tak się nie mówi”, „powiedziałeś źle”, „nie mów safa, tylko szafa” itp..
6. Chwal dziecko nawet za najmniejsze postępy – nic tak nie zmotywuje do dalszej pracy jak pochwały ze strony bliskich i ważnych dla niego osób.
7. Powinno się również stosować nagrody. Dziecko musi wiedzieć, że robi postępy.
8. Jeśli ćwiczyło należy nagrodzić jego ciężką pracę.
9. W warunkach domowych należy:
• Zastanowić się z jakimi sytuacjami na co dzień mamy do czynienia (jazda samochodem do szkoły, czynności higieniczne, wspólna zabawa, czytanie dziecku książek itp.
• Wybrać te sytuacje, w których jesteśmy razem z dzieckiem.
• Zastanowić się, które ćwiczenia możemy wykonywać w danych sytuacjach.
1. Ćwiczenia słuchowe – stanowią bardzo ważną grupę ćwiczeń logopedycznych, ponieważ często opóźnienia czy zaburzenia rozwoju mowy pojawiają się na skutek opóźnień rozwoju słuchu fonematycznego. Stymulując funkcje słuchowe przyczyniamy się do rozwoju mowy dziecka.
Przykłady:
• „ Co słyszę?” – dziecko nasłuchuje i rozpoznaje odgłosy dochodzące z sąsiedztwa, ulicy.
• „ Zgadnij, co wydało dźwięk?” – uderzanie w szkło, fajans, metal, kamień, drewno itp. Toczenie różnych przedmiotów po podłodze i rozpoznawanie dźwięku
• Rozpoznawanie różnych przedmiotów w zamkniętym pudełku po wydawanym odgłosie – groch, cukier, kasza itp.
• Uderzanie o siebie klockami, łyżeczkami, garnuszkami; uderzanie łyżeczką o pustą szklankę, o szklankę z wodą, klaskanie, darcie papieru, gniecenie papieru, przelewanie wody( z wysokości, z niska), drapanie po szkle, papierze, stole.
• Rozpoznawanie głosu, szmeru, źródła dźwięku – miejsca, kierunku, odległości, ilości dźwięków (dużo- mało), głośności ( cicho – głośno).
• Szukanie ukrytego zegarka, radia, dzwoniącego budzika.
• Rozróżnianie i naśladowanie głosów zwierząt: kota, psa, krowy, kury, koguta, kaczki, gęsi itp.
• Rozróżnianie odgłosów pojazdów: samochodu, pociągu, motoru, traktora itp.
• Rozpoznawanie po dźwięku różnych urządzeń domowych, np. odkurzacz, mikser, suszarka, pralka itp.
2. Ćwiczenia oddechowe - poprawiają wydolność oddechową, sprzyjają wydłużaniu fazy wydechowej, co powoduje poprawę jakości mowy.
Przykłady:
• Wdech nosem ( usta zamknięte) i wydech ustami. • Dmuchanie na płomień świecy.
• Dmuchanie na piłeczkę pingpongową, wyścigi piłeczek.
• Dmuchanie na kulkę z waty, na wiatraczek.
• Chłodzenie „ gorącej zupy” – dmuchanie ciągłym strumieniem.
• Chuchanie na zmarznięte ręce.
• Naśladowanie lokomotywy – wydmuchiwanie „nadmiaru pary” – ffff, szszsz
. • Naśladowanie balonika – wypuszczanie powietrza z jednoczesnym odgłosem „ sssss”.
• Nadmuchiwanie balonika.
• Naśladowanie syreny – „ eu-eu- eu”, „ au-au-au” – na jednym wydechu.
• Wyścigi chrupek – dmuchanie w parach.
• Dmuchanie na piórko, aby nie spadło.
3. Ćwiczenia motoryki narządów artykulacyjnych –- języka, warg, policzków, podniebienia miękkiego.
4. Ćwiczenia warg:
• Wymawianie na przemian „ a-o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie wargi górnej i dolnej.
• Oddalanie od siebie kącików ust – wymawianie „ iii”.
• Zbliżanie do siebie kącików ust – wymawianie „ uuu”.
• Naprzemienne wymawianie „ i – u”.
• Cmokanie, parskanie, masaż warg zębami ( górnymi dolnej wargi i odwrotnie).
• Dmuchanie na płomień świecy, na watkę lub piłkę pingpongową.
• Wymowa samogłosek w parach: a-i, a-u, i-a, u-o, o-i, u-i, a-o, e-o itp.
. • Wysuwanie warg w „ ryjek”, cofanie w „ uśmiech”.
• Wysuwanie warg w przód, następnie przesuwanie warg w prawo, w lewo.
5. Ćwiczenia języka:
• „Głaskanie podniebienia” czubkiem języka, jama ustna szeroko otwarta.
• Dotykanie językiem do nosa, do brody, w stronę ucha lewego i prawego
. • Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych / krążenie językiem/. • Wysuwanie języka w przód i cofanie w głąb jamy ustnej.
• Kląskanie językiem.
• Dotykanie czubkiem języka na zmianę do górnych i dolnych zębów, przy maksymalnym otwarciu ust
. • Język wysunięty – ostry, wykonuje poziome ruchy wahadłowe od jednego
do drugiego kącika ust.
• Język przyjmuje na przemian kształt „łopaty” i „grota”.
• Ruchy koliste języka w prawo i w lewo na zewnątrz jamy ustnej.
• Oblizywanie zębów po wewnętrznej i zewnętrznej powierzchni dziąseł pod wargami. Usta zamknięte. aby ziewało jeszcze kilka razy, zasłaniając usta.

Życzę udanej zabawy!

M. Nowińska

11-04-2021, M. O.
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.